طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت می باشد، طراحی سایت با وردپرس در ابتدا یک سیستم محبوب برای وبلاگ نویسان به شمار می آمد سپس بعد از چند سال به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای وب سایت به دنیا معرفی گردید.

وردپرس یک نرم افزار متن باز به شمار می آید که سیاست کاری آن برروی بسته ماژولار پیاده سازی شده است. در سال ۲۰۰۳ و با تلاش چند کدنویس خلاق و خوش ذوق هسته اولیه وردپرس شکل گرفت و به سرعت مورد استقبال واقع شد. با افزایش کاربران وردپرس، جامعه کدنویسان نیز به سرعت پیشرفت داشت و در حال حاضر میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا روزانه در حال افزودن امکانات جدید به آن هستند.

ما با واسطه طراحی سایت با وردپرس توانسته ایم به پیشرفت کسب و کار خود سرعت ببخشیم و از طرفی طراحان نیز با سرعت بیشتری امکانات تحت وب مورد نیاز مشتریان را دراختیارشان قرار می دهند. ماژولار بودن وردپرس باعث شده تا مدیران بتوانند بااستفاده از افزونه های موجود وردپرس از المان های متنوعی برخوردار شوند.

طراحی سایت با وردپرس به زبان پی اچ پی و پشتیبانی از بانک اطلاعاتی مای اس کیو ال می باشد و کاملاً رایگان در اختیار گسترش دهندگان قرار گرفته است. معماری طراحی سایت ورپرس به گونه ای پیاده سازی شده است که وبمسترها بتوانند هر نوع وب سایت را با آن طراحی کنند. به طور مثال فروشگاه اینترنتی، شبکه اجتماعی، شرکتی، خبری، خدماتی، اخبار و مقالات و معرفی شخصی.

این قابلیت باعث شده استفاده از وردپرس محدود به یک نوع خاص نباشد و بازه وسیعی از مشاغل را در بر بگیرد که همه اینها به لطف شیوه برنامه نویسی شی گرایی در وردپرس می باشد. یعنی شما می توانید به صورت یک پازل اجزای مورد نیاز خود را به هسته وردپرس وصل کنید. مثل افزونه woocommerce که برای ساخت فروشگاه یا buddypress که برای ایجاد شبکه مجازی یا تالار گفتگو در وردپرس می باشد استفاده نمود.

چرا طراحی سایت با وردپرس را انتخاب کنیم؟

پنل کاربری استاندارد و آسان وردپرس

یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب سیستم مدیریت محتوا، نحوه مدیریت محتوا و بخش های مختلف سایت می باشد. طراحی سایت با وردپرس در مقایسه با رقبای خود از یک پنل مدیریت کاملا استاندارد و آسان بهره می برد که برای موبایل و تبلت نیز بهینه سازی شده است.

به علاوه پنل مدیریت وردپرس همانند سایر بخش های آن قابلیت ارتقا و افزودن امکانات جدید را داراست و همین مسئله به طراحان سایت وردپرس اجازه می دهد بخش های جدیدی برای راحت تر شدن مدیریت محتوا ایجاد نمایید.

پیاده سازی بر بستر PHP و MySQL

سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیز برپایه php طراحی شده است و همین امر موجب شده از انعطاف پذیری و قابلیت ارتقای بالایی هنگام طراحی سایت با وردپرس برخوردار باشید. تقریبا هر قابلیتی که در طراحی سایت شرکتی یا طراحی سایت فروشگاه اینترنتی نیاز دارید به صورت یک افزونه برای وردپرس موجود است و هزینه تهیه این افزونه ها در مقایسه با کارایی شان بسیار پایین است.

امنیت بالا و به روزرسانی مستمر

1- امنیت وردپرس سمت کاربر

رایج ترین عبارت های به کار رفته برای رمز عبور در سال ۲۰۱۶ شامل 123456، qwerty و 111111 هستند که همگی برای هکرها شناخته شده و قابل حدس هستند. جالبتر اینکه اگر این لیست را به ۲۵ عبارت پرکاربرد افزایش دهیم تقریبا نزدیک به ۵۰ درصد کاربران شبکه های اجتماعی را پوشش میدهد.

پسوردهای انتخابی از طرف مدیر را مدیریت کرده و فقط اجازه انتخاب رمز عبور پیچیده و دشوار را به او داد. همچنین اگر کاربری بیش از ۳ بار رمز عبور خود را اشتباه وارد کند از طرف سیستم مسدود شده و تا یک ساعت اجازه فعالیت بر روی سایت را نخواهد داشت. همین امر موجب میشود امکان استفاده از ربات های رمزیاب بر روی وردپرس حذف شود.

2- امنیت هسته وردپرس

وردپرس را میتوان محصولی از یک جامعه چند میلیونی دانست و هر شکاف امنیتی در آن میتواند کل این خانواده را با خطر مواجه کند. در نتیجه هسته مرکزی وردپرس همواره در حال بروزرسانی و ارتقا بوده است. در صورتیکه شما همگام با آپدیت های وردپرس حرکت کنید هیچ خطری سایت شما را تهدید نخواهد کرد. بیشتر کاربرانی که با مشکل هک در طراحی سایت با وردپرس مواجه میشوند حداقل یک سال از آخرین بروزرسانی هسته آنها میگذرد.

آموزش طراحی سایت با وردپرس

میتوان گفت طراحی سایت با وردپرس هم آسان است و هم سخت. بسیاری از طراحان با استفاده از قالب های آماده و بعضا حرفه ای می توانند با هزینه ای بسیار پایین سایت خود را بر بستر وردپرس راه اندازی نمایند. بسیاری از این قالب ها به گونه ای طراحی شده اند که طیف وسیعی از مشتریان را پوشش دهند در نتیجه امکانات گوناگونی در آنها پیش بینی شده. امکانات زیاد در نگاه اول جذاب است ولی بهتر است بدانید که موجب سنگین شدن سایت شما و البته پیچیده تر شدن فرآیند ارتقا و انجام تغییرات نیز می شود.

انتخاب پوسته وردپرس

پوسته یا قالب وردپرس قسمتی از سایت شما که کاربران با آن سر و کار دارند و مهم ترین انتخاب شما می باشد، وسیع بودن تنوع پوسته شما را کمی سخت پسند خواهد کرد اما ما به شما آنچه که برای کسب و کارتان مفید است را پیشنهاد میکنیم. طراحی سایت اکسین وب به شما بعد از سفارش پکیج طراحی سایت با وردپرس تعدادی قالب لایو دمو در اختیارتان قرار می دهد تا طبق سلیقه شخصی انتخاب کنید و لازم به ذکر می باشد که قالب و پوسته وردپرس با توجه به قیمت پکیج و نوع آن حرفه ای تر و گسترده خواهد شد.

رابطه وردپرس با موتور جستجو

یک مزیت بسیار خوب وردپرس محبوبیت آن در بین موتورهای جستجو گوگل می باشد ( این موضوع به معنی بالا بودن سطح سئو و بهینه سازی سایت میباشد ) به همین دلیل شما می توانید در مدت زمان کوتاه با فعالیت و تولید محتوا و مدیریت لینک ها کاربران وب سایت افزایش چشم گیر داشته باشند.

تفاوت وردپرس با دیگر سایت سازها

موضوع برنامه نویسی طرفداران دو آتیشه خود را دارد و همیشه بین آنها سایت سازهای مختلف بحث زیادی مطرح است و هر کدام سعی دارند که نرم افزار مورد علاقه خود را بهتر از دیگری جلوه بدهند اما در حقیقت این گونه مباحث فایده ای برای وردپرس یا دیگر سیستم ها ندارد.

هرکدام از سایت ساز ها برای انجام کارهای خاصی ساخته می شوند و کاربرد و امکانات آنها تفاوت دارند: به عنوان مثال به شما بگویند یک دوچرخه بهتر است یا یک اسکوتر خب قطعا پاسخ منطقی به این سوال این است که شما با کدام راحت تر هستید تو پارک تردد کنید و این موضوع دلیل نمی شود که دوچرخه بدون استفاده باشد.

مطالب پیشنهادی