رعایت نکات امنیت در سایت

رعایت نکات امنیت در سایت

رعایت نکات امنیت در سایت به روش های پیشگیرانه ای برای جلوگیری از نفوذ و برقراری امنیت سایت گفته می شود که برای جلوگیری از هک و نفوذ بهتر است مدیران سایت از نقاط ضعف و حفره های امنیتی که خرابکاران از آن ها بهره می گیرند مطلع شوند.

در این مقاله به انواع تهدیدات و حملاتی که ممکن است امنیت سایت شما را به خطر بیاندازد پرداخته و علل و روش های جلوگیری از آنها را بررسی می کنیم.

راه های برقراری امنیت

رمز ورود کنترل پنل خود را ایمن و از ترکیب حروف و اعداد و کاراکتر های مختلف ایجاد نمایید

  1. برای ایجاد کلمه عبور، از حروف بزرگ و کوچک و به صورت یک در میان و غیر متناوب استفاده کنید. مثال: MyPaSsWoRd
  2. حروف اول کلمات یک جمله را به عنوان رمز عبور خود انتخاب کنید.
  3. عدد یا تاریخی را برای خود در نظر بگیرید و آن را با دکمه Shift تایپ کنید. مثلأ تاریخ 01.01.2018 با دکمه Shift به این کلمه تبدیل می شود: (!>(!>@(!*
  4. لغتی را در نظر بگیرید و سپس حروف سمت راست آن را که بر روی صفحه کلید قرار دارد، بنویسید: مثال: Hardware تبدیل می شود به Jstfestr
  5. لغت یا ترکیبی را برای خود در نظر بگیرید و بعد آن را بهم بریزید به این صورت که حروف اول آن را با حرف آخر، حرف دوم را با حرف ماقبل آخر و به همین ترتیب بقیه را بنویسید.
  6. لغات یک جمله را به اختصار بنویسید؛ این اختصارات را خود شما تعیین می کنید و از قاعده خاصی پیروی نمی کنند. مثلأ عبارت White meat with cabbage تبدیل می شود به whtmtwtcabge
  7. در رمز عبور از علائم ویژه استفاده کنید. مثال: "c/Om%u §E~r
  8. از قرار دادن پسورد های قابل حدس و یا شماره موبایل ها و یا تاریخ تولد و اسامی شهر ها و یا موارد مشابه خودداری نمایید

امنیت ایمیل وب سایت نیز بسیار مهم می باشد و نباید از رمز ورود های بسیار ساده و قابل حدس استفاده نمود.

داخل پنل ایمیل هر فایلی را باز نکنید

از باز کردن ایمیل های ناشناخته خودداری فرمایید، ممکن است هکر ها فایل های مخربی را برای شما ایمیل کرده باشند و شما زمانی که آن را اجرا می کنید بر روی هاستینگ شما شروع به فعال شدن می کند.

سیستم های مدیریت محتوا خود را به آخرین نسخه به روز نمایید

مدیران وب سایت این قابلیت را دارند بعد از ارائه آخرین نسخه ارائه شده، سیستم مدیریت محتوای خود را بروز رسانی کنند و ایرادات آنها را بهبود ببخشند.

از باز کردن پنل سایت در سیستم های نا امن که برای خودتان نیست خوداری فرمایید

زمانی که از کامپیوتری غیر از خودتان برای ورود به پنل سایت اقدام می کنید دقت فرمایید اطلاعت یوزر نیم و پسور خود را در آن ذخیره نکنید. زیرا با ذخیره کردن آن بعد از اتمام کار شما نفر بعدی می تواند به راحتی وارد پنل ادمین شما بشود.

ندادن اطلاعات پنل به دیگران

متاسفانه در فرهنگ و جامعه ما حریم شخصی رمز تعریف نشده است، به عنوان مثال وقتی شما از جایی خرید میکنید شخص فروشنده کارت را از شما می گیرد و رمز عبور شما را درخواست می کند.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ سایتی 100 درصد امن نیست و تضمینی برای عدم هک وب سایت وجود ندارد، ولی با رعایت نکات بالا می توانید کار را برای هکرها سخت کرده و درصد احتمال هک شدن وب سایت خود را پایین بیاورید.

مطالب پیشنهادی