گسترش روابط تجاری با دیگر کشورهای دنیا و برقراری ارتباط تجاری بهتر با کاربران غیر فارسی زبان نیازمند طراحی سایت دو زبانه یا چند زبانه می باشد. شرکت های تجاری برای ارتباط با برندهای بین المللی برای واردات کالای مورد نیاز، همچنین معدود شرکتهای صادر کننده، برای معرفی بهتر محصولات خود در بین مخاطبین خارجی و همچنین در حوزه دانشگاه ها برای ارتباط و تبادل دانش بین دانشجویان خارجی نیازمند راه اندازی سایت چند زبانه یا دو زبانه هستند.
وب سایت مهم ترین و تاثیرگذارترین ابزار بازاریابی به شمار می رود که می تواند کسب و کار شما را متحول کند، حال اگر وب سایت شما به صورت دو یا چند زبانه طراحی شده باشد شرکت شما را فراتر از محدودیت های جغرافیایی هدایت خواهد کرد.
در این روش ما یک دیتابیس و زیر دامنه برای هر زبان اضافی تعریف خواهیم کرد به عنوان مثال en.domain.com لازم به ذکر می باشد که برای هر زبان باید اطلاعات محتوایی مربوط به همان زبان وارد شود به طور مثال صفحه: سلام دنیا با صفحه: hello word متفاوت و جداگانه وارد شده است همچنین پنل ادمین آنها مجزا می باشد. هزینه برای اضافه کردن هر زبان در وب سایت در این روش 25 تا 30 درصد از قیمت کل پروژه خواهد بود.
با نصب ماژول مترجم می توان وب سایت را به تمامی زبان های رایج دنیا مجهز کرد. این روش نصب به روش اول هزینه بسیار پایین تر در بر خواهد گرفت اما شاید از کیفیت پایینتری به دلیل ترجمه ماشینی برخوردار باشد.
هر یک از روشهای فوق ممکن است مزایا و معایب داشته باشد. اما مزیت اثر زیر دامنه و دیتابیس مستقل در سئو می باشد. برخی تحلیلها نشان داده که قرارگیری سایت در زیر شاخه اثرات مثبتی روی بهبود جایگاه سایت و بهینه سازی موتور جستجو در پی دارد.
یکی از مشکلات رایج سیستم های مدیریت محتوا عدم پشتیبانی از تقویمهای سایر ملل است. اما وردپرس، سیستمی جهانی است. مزیت ساخت سایت دو زبانه در وردپرس، این است که از تقویمهای میلادی، شمسی، قمری و دیگر تقویم های بین المللی پشتیبانی می کند.